Startuje II edycja konkursu Grand ESG

Rusza nabór zgłoszeń do konkursu skierowanego do firm i organizacji troszczących się o zrównoważony rozwój. – To inicjatywa dla firm, organizacji i fundacji, które troszczą się o dobro wspólne – mówi Weronika Mirowska, prezeska Fundacji Grand Press.

Konkurs ma na celu promowanie prawdziwych, ambitnych i dobrych działań z zakresu ESG; docenianie liderów tych praktyk, a także nagradzanie za przejrzystą, efektywną i uczciwą komunikację wdrożeń ESG. Nie ma znaczenia, czy chodzi o małe przedsiębiorstwo, czy lidera rynku – każda organizacja ma potencjał, by wdrożyć skuteczne inicjatywy, kreując lepsze decyzje i postawy społeczne.

Weronika Mirowska, prezeska Fundacji Grand Press, mówi: Rozpoczynamy drugą edycję Grand ESG – inicjatywy, która pokazuje, że odpowiedzialne działania mają realną moc zmieniania świata na lepsze. Cieszymy się, że coraz więcej firm, instytucji i organizacji dostrzega znaczenie wartości ESG w codziennym funkcjonowaniu – od sposobu zarządzania po transparentną komunikację i troskę o dobro wspólne. Wierzymy, że tegoroczna edycja przyniesie kolejne inspirujące przykłady działań, które udowadniają, że etyka, troska o środowisko i społeczna wrażliwość mogą iść w parze z sukcesem biznesowym. Grand ESG to zaproszenie do wspólnego budowania przyszłości opartej na odpowiedzialności, zaufaniu i dialogu.

Jury przyzna nagrody za:

NAJLEPSZE WDROŻENIE ESG – wprowadzone w organizacji projekty, rozwiązania i działania z zakresu ESG, które przynoszą widoczne efekty i wspierają w istotny sposób zrównoważony rozwój organizacji

NAJLEPSZĄ KOMUNIKACJĘ WDROŻENIA ESG – kampanie wewnętrzne i zewnętrzne wokół inicjatyw ESG oraz kampanie edukacyjne lub społeczne, w istotny sposób wpływające na realizację strategii zrównoważonego rozwoju organizacji

Aleksandra Lisowska, strateżka komunikacji korporacyjnej, ESG i employer branding w Garden of Words Group, mówi: – Dziś to wdrożenie, a nie tylko sprawozdanie, jest miarą sukcesu. Warto uczciwie i rzetelnie mówić o tym, co, jak i dlaczego robi organizacja. W erze zmęczenia audytami i różnymi „washingami” ważną walutą jest zaufanie, a przewagę konkurencyjną buduje chociażby uczciwa komunikacja mająca poparcie w działaniach. Takie przekazy tworzą wartość i powinny skutecznie trafiać do interesariuszy – od inwestorów po klientów, pracowników czy
partnerów biznesowych. Robienie dobrych rzeczy przez biznes, NGOsy i inne organizacje i mówienie o tym – rzetelnie i w angażujący sposób – to strategia na lepsze jutro, która się sprawdza.

Jury przyzna również dwie nagrody międzysektorowe:

  • Tytułem Człowiek Grand ESG uhonoruje osobę, która aktywnie wspiera wdrażanie strategii ESG i związane z nią działania, motywuje do skutecznej komunikacji inicjatyw ESG i traktuje ESG jako strategiczną szansę na budowanie przewagi rynkowej.
  • Nagrodę Grand Prix ESG przyzna za najlepsze połączenie ambitnych wdrożeń ESG z ich mądrą i odpowiedzialną komunikacją wewnętrzną i/lub zewnętrzną.

Organizator: Fundacja Grand Press
Partner merytoryczny i inicjujący: Garden of Words Group
Patron instytucjonalny: Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Patroni medialni: Polskie Radio, ngo.pl, PRoto, RaportCSR.pl, oesg.pl, ESG Trends, esg.pl