Grand ESG
  • AKTUALNOŚCI
  • O KONKURSIE
    • IDEA
    • KATEGORIE
    • JURY
    • REGULAMIN
    • FAQ
  • NOMINACJE
  • PARTNERZY
  • KONFERENCJA
  • PRELEGENCI
  • KONTAKT
KUP BILET

KONFERENCJA GRAND ESG

Po pierwsze edukacja!

Inicjatywa Grand ESG powstała z troski o przyszłe pokolenia i dla stymulowania wzrostu świadomości konsumentów i przedsiębiorców na temat ich wpływu na środowisko naturalne oraz środowisko pracy i życia. Stosowanie przez organizacje najlepszych praktyk z zakresu ESG, mądre i odpowiedzialne ich komunikowanie, a następnie wyłanianie przez konkursy branżowe liderów tych działań, aktywnie wspierają zrównoważony rozwój społeczeństw i biznesu.

Jesteśmy przekonani, że podstawą każdej zmiany jest edukacja, dlatego 9 maja 2025 roku zapraszamy na konferencję poświęconą wszystkim obszarom zrównoważonego rozwoju oraz skutecznej komunikacji działań z zakresu ESG.

Będzie to okazja do spotkania z wybitnymi specjalistami z obszaru ESG oraz komunikacji i rozmów o tym, jak wywierać pozytywny wpływ na otaczający nas świat.

PROGRAM KONFERENCJI pod honorowym patronatem Rektora SGH dr hab. Piotra Wachowiaka

9 maja 2025 roku, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie

Rejestracja: 9:00

10:00 – 10:20 | Otwarcie Konferencji

Z udziałem dr. hab. Piotra Wachowiaka, Rektora SGH oraz Weroniki Mirowskiej, Prezeski Fundacji Grand Press.

Prowadzący: Wojciech S. Wocław

10:25 – 11:10 | Panel: Jak nie zostać dinozaurem. Dekarbonizacja przyszłością biznesu.

  • Kontekst globalny i lokalny: dlaczego dekarbonizacja to nie trend, a konieczność?
  • Jak przygotować strategię dekarbonizacji w firmie?
  • Co można zrobić „od zaraz”, by przyspieszyć proces dekarbonizacji?
  • Mity i fakty na temat kosztów transformacji.
  • Jakie realne korzyści finansowe przynosi firmom inwestowanie w odnawialne źródła energii?
  • Rola innowacji i nowych technologii w redukcji emisji CO₂.

Prelegenci:
Julian Krzyżanowski
Corporate Affairs Manager, PepsiCo Polska

Ewa Janczukowicz-Cichosz
Ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP

Tomasz Czech
Knowledge Officer, UN Global Compact Network Poland

Ilona Pieczyńska – Czerny
Dyrektor w PwC

Prowadząca:
dr Magdalena Krukowska
ekspertka ESG, Redaktor prowadząca platformy #dbamy w magazynie Forbes.

11:15 – 11:35 | Panel: Z rezerwą czy z werwą? Jak unikać hipokryzji w myśleniu o ESG w sektorze paliwowym?

  • Jakie największe wyzwania stoją przed branżą paliwową w kontekście ESG?
  • Największe sukcesy i wyzwania ESG w sektorze energetycznym.
  • Transformacja energetyczna, a cele i wyniki spółki.
  • Na co zważać przy komunikowaniu działalności ESG przez spółki paliwowe.
  • Paliwa kopalne, a obawa o środowisko naturalne – wyzwania.
  • Innowacje technologiczne (rozwój paliw alternatywnych), które wspierają strategię ESG w firmach paliwowych?
  • Historia i standardy raportowania ESG w Orlenie.

Prelegenci:
Marcelina Wojciechowska

Kierowniczka w Biurze Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej ORLEN

Kamil Lipiński
Kierownik zespołu klimatu i energii, Polski Instytut Ekonomiczny

Prowadzący:
Wojciech Jakóbik
Analityk sektora energetycznego

11:40 – 12:30 | Panel: Dezinformacja – ESG w mediach. Fakty i mity na temat ESG

Na ile polskie media są przygotowane do rzetelnego przekazywania informacji na temat kwestii środowiskowych, społecznych i ładu korporacyjnego (ESG), oraz czy same nie stają się źródłem dezinformacji w tym obszarze.

Prezentacja wyników badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) dotyczącego sposobu, w jaki polskie media relacjonują tematykę ESG.
Gość: Sebastian Bykowski, wiceprezes IMM

Tematyka dyskusji:

  • Świadomość i wiedza dziennikarzy na temat ESG:
  • Najczęstsze błędy i nieporozumienia w relacjonowaniu tematyki ESG?
  • Czy media same nie stają się źródłem dezinformacji w obszarze ESG?
  • Powody pojawiania się nieprawdziwych informacji w mediach?
  • Przykłady dobrych praktyk i rekomendacje dla dziennikarzy.

Prelegenci:
Rafał Kerger 
Dyrektor Wydawniczy StrefaBiznesu.pl

dr Magdalena Krukowska
Ekspertka ESG, Redaktorka prowadząca w magazynie „Forbes”

Marek Klapa
dziennikarz Polskiego Radia 24

Sebastian Bykowski
Wiceprezes Grupy Instytut Monitorowania Mediów SA oraz Prezes Zarządu PSMM Monitoring & More

Prowadząca:
Urszula Jóźwiak
ekspertka ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju,

12:35 – 13:05 | Sesja Q&A o nowych wytycznych UE z udziałem gościa specjalnego.

Gość:
Robert Adamczyk
Członek zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu.Główny specjalista środowiskowy w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOiR). Ekspert Europejskiej Platformy Zrównoważonego Rozwoju (EU Platform for Sustainable Finance) opracowującej Europejską Taksonomię oraz ekspert grupy roboczej dot. raportowania bioróżnorodności w ramach raportów finansowych (TNFD). Jest również ekspertem EFRAG-u dot. standardów raportowania w ramach dyrektywy CSRD oraz członkiem EFRAG Sustainability Reporting Technical Expert Group, odpowiedzialnej za opracowywanie projektów ESRS. Jest wiodącym audytorem IEMA oraz assessorem środowiskowym i członkiem RICS Europe. Specjalizuje się w implementacji wymogów Unii Europejskiej, między innymi dyrektywy IED, oraz w prowadzeniu procesu ocen oddziaływania inwestycji na środowisko pod kątem wymogów międzynarodowych instytucji finansowych oraz Dyrektyw Unii Europejskiej.

Prowadząca:
Mirella Panek – Owsiańska
ekspertka CSR/ESG i zarządzania różnorodnością

13:10 – 13:35 | Trudna promocja dobra

Rozmowa Kuby Karysia, przewodniczącego Komitetu Obrony Demokracji z Kacprem Nowickim, prezesem fundacji Varia Posnania i prowadzącym program „O Milimetr” w Telewizji Polskiej.

13:35 – 14:10 | Przerwa lunchowa, networking.

14:10 – 14:50 | Panel: Jak komunikować ESG i unikać greenwashingu?

  • Jak reagować na oskarżenia o greenwashing?
  • Znaczenie transparentności i otwartości w komunikacji kryzysowej.
  • Przykłady dobrych praktyk: Studia przypadków firm, które skutecznie komunikują swoje działania ESG i cieszą się zaufaniem konsumentów.
  • Transparentność i rzetelność komunikacji.
  • Konieczność używania precyzyjnych pojęć oraz unikania mylących treści sugerujących ekologiczność bez pokrycia w rzeczywistości.
  • Poparcie deklaracji konkretnymi działaniami:
  • Weryfikacja i certyfikacja działań proekologicznych:
  • Rola niezależnych certyfikatów i standardów w potwierdzaniu zaangażowania firmy w zrównoważony rozwój.

Prelegenci:
Aleksandra Lisowska
Communications Strategist w Garden of Words Group

Anna Kuropatnicka – Jurek
Konsultant public affairs i Radca Prawny, PRCN

Jarosław Bańda 
Managing Director Lighthouse

Prowadząca:
Aleksandra Majda
vice president ESG Impact Network

14:55 – 15:35 | Panel: ESG w globalnym biznesie

Analiza międzynarodowych wyzwań ESG i strategii korporacyjnych w kontekście zmieniającego się krajobrazu politycznego na świecie.

Prelegenci:
Wojciech Gwiazda
Senior Manager Regulatory Policy w Philip Morris International

dr hab. Dorota Niedziółka, prof. SGH
Prorektor ds. rozwoju Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie

Jolanta Okońska-Kubica
Przewodnicząca Komitetu ds. ESG przy Krajowej Izbie Gospodarczej

Mario Zamarripa
Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Grupie ERGO Hestia

Prowadzący: Wojciech Szeląg
Publicysta, TVP Info

15:40 – 16:20 | Panel: Dyrektywa „Women on Boards”, wdrożenie i wpływ na spółki giełdowe i ich otoczenie, a także na mniejsze podmioty.

Dyskusja pozwoli lepiej zrozumieć istotę dyrektywy „Women on Boards”, wyzwania związane z jej implementacją oraz korzyści płynące z większej różnorodności płciowej w organach zarządzających spółek.

  • Zakres zastosowania i wyłączenia.
  • Wymogi dotyczące procesów rekrutacyjnych.
  • Sankcje za nieprzestrzeganie przepisów.
  • Korzyści płynące z różnorodności w zarządach.
  • Wyzwania we wdrażaniu dyrektywy:
  • Przykłady dobrych praktyk

Prelegenci:
Maia Mazurkiewicz
Prezeska Fundacji PZU

dr Anna Rulkiewicz
Prezes, Grupa Lux Med.

Dorota Żurkowska
Senior Group Vice President – Revenue w TVN Warner Bros. Discovery

Bartosz Pawłowski
CEO, mTFI SA

Prowadzący:
Marcin Piasecki
Redaktor, „Rzeczpospolita”

16:25 – 17:10 | Panel: Współpraca biznesu z organizacjami humanitarnymi działającymi w Ukrainie

Decyzja administracji prezydenta USA Donalda Trumpa z 20 stycznia 2025 roku o zawieszeniu na 90 dni większości programów pomocy zagranicznej, w tym finansowania dla organizacji pozarządowych, postawiła nowe wyzwania przed firmami i NGO-sami.

Tematy:
Wpływ zawieszenia amerykańskiej pomocy zagranicznej na NGO na funkcjonowanie organizacji pozarządowych w Polsce i na Ukrainie?​
Przeciwdziałanie zjawisku „warwashingu”.
Przykłady udanych partnerstw między biznesem a NGO:
Studia przypadków, gdzie współpraca przyniosła wymierne korzyści dla społeczności dotkniętych konfliktem.​
Znaczenie koordynacji i współpracy międzynarodowej: World for Ukraine Summit.
Rola platform matchmakingowych w łączeniu biznesu z organizacjami humanitarnymi.​

Prelegenci:
Grzegorz Gruca
Członek Zarządu Polskiej Akcji Humanitarnej

Izabela Tworzydło
Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Rzeczniczka Prasowa, Bank BNP Paribas

Artem Zozulia 
Prezes Zarządu, Fundacja Ukraina

Prowadząca:
Bianka Zalewska
Reporterka wojenna w TVN i działaczka humanitarna

17:15 – 18:00 | Dyskusja: „Nie tylko ostatnie pokolenie”

Rozmowa Janusza Schwertnera wielokrotnego zdobywcy najważniejszych nagród dziennikarskich, w tym czterokrotnie Grand Press – z aktywistą Dominikiem Kucem, członkiem zarządu fundacji GrowSpace, nominowanym do Medalu Wolności Słowa Fundacji Grand Press.

18:00 Podsumowanie i zakończenie konferencji.

20:00 Gala konkursu Grand ESG

Hol główny SGH (obowiązują zaproszenia).

Grand ESG

DOŁĄCZ DO NAS

  • Facebook
  • YouTube

ORGANIZATOR

KONTAKT

Fundacja Grand Press

[email protected]

PRYWATNOŚĆ

Polityka prywatności

Regulamin


© Fundacja Grand Press 2024 — All rights reserved